tisdag 11 augusti 2009

Så var det sista veckan....

som man har lov. Den brukar alltid gå åt att se till att ungarna är färdiga för skolan. Alla barnen har nog haft fukt i garderoben för det mesta var ju för smått och de har rensat ut och efter det var det inte mycket kvar. Det var bara att köra iväg och köpa nya kläder i större storlekar. Idag har jag varit iväg med dom hos frissan och nu är alla fina i håret. Sen har de fått börja så smått att gå och lägga sig lite i tid. Ja de minsta, de äldsta rår man inte riktigt på där=) Gubben jobbar för fullt... känner ågren för att själv börja nästa vecka men det kommer bli bra när jag väl kommer dit.

Sommaren har varit toppen och känner mig starkare nu än när jag gick på ledigheten. Har anmält mig till eng men typiskt så är tiderna när jag som minst kan ta ledigt från jobbet men jag kommer att gå dit, det kan lösa sig ändå. Hade ju börjat se fram emot detta i höst. Vi får väl se. Nu ska ju minsta tjejan också börja skolan och här kommer att bli tomt på förmiddagarna när jag är ledig och hon är i skolan. Hade ju tänkt plugga engelaska då men annars får jag väl skrappa desto mera=)

Hoppas alla har det bra.

3 kommentarer:

Karin sa...

Hmmm, känner igen det där med förberedelerna. Här krymper oxå kläderna, det blir nog vatten och bröd för resten av året ; )
Spännande det låter med engelska, det är ju aldrig fel att lära sig mer, å andra sidan så låter en hel förmiddag för sig själv i scraprummet inte fel det heller....Ha det så bra, Kram Karin : D

Carina sa...

Här är allt bra. Ser fram emot att få träffas igen snart.
Här har oxå kläderna krymt... men så har det ju varit en ganska fuktig sommar. Får väl skylla på det i alla fall.

Anna sa...

Hej vännen!

Nu har jag hittat hit jag med. Vi kom hem igår och det var så segt att gå upp i morse men det får ju gå. Själva har vi inte kollat om vi haft fukt i garderoben i sommar men jag kan tro att så är fallet även här.
Kram Anna