fredag 28 november 2008

Fredag och ledig idag

Så var det äntligen fredag igen och långledig till måndag. Den här veckan har varit kämpig, man har jobbat så länge man har orkat sen har man legat i soffan helt slut. Inte mycket gjort här hemma. Men så igår ringde jag in till vårdcentralen och fick komma in och nu har jag fått en omgång medicin igen. Får väl se om det råder bot på elendet. Har bihålsinflammation, början till öroninflammation (inte konstigt att jag hört lite dåligt och känt mig lite tilltäppt) sen hördes det inte riktigt bra på ena lungan.

Så även om man är trött idag också så känns det lite hoppfullt, om några dagar så kanske jag känner mig lite piggare och orkar lite mera. Målet idag är att städa köket, fönstren är klara men nu är allt det andra kvar inte alls kul. Men jag ska ta mig i kragen och fortsätta snart.

Annars ska här förberedas för E fest på onsdag. Så då förstår ju alla att jag kommer inte in och skrappar på onsdag hellre. Men sista gången innan jul ska jag försöka komma ifrån.

5 kommentarer:

Christina / Synål / Stina sa...

Vad skönt att du fått lite mer medicin som kan hjälpa dig.
Hoppas att köket blir klart och att ni kan få en mysig helg.
Så får vi väl ses den 10 decmber.

Ha en skön helg och krya på dig
Kramar från mig

Sofi_79 sa...

Här ligger heller ingen snö kvar.
Ja visst kommer den till slut men jag har så ont just nu så den kunde ju ha kommit tycker jag.
Och du Nettan nu får du sluta vara sjuk tycker jag. Hoppas den sista turen igår med mer medicin hjälper och ni oxå får en trevlig 1 advent.
Hälsa alla jag kommer ringa på onsdag till Emy.
Kramiz

Ulla sa...

Tog hand dej på alvar denhär gången då??? Eller hade du en annan??

Vi har precis ätit pannkakor, efter en lång tur i skogen med varm choklad och lussebullar. Nu sover båda herrarna, så jag får en stund för mej själv. Varar nog inte så länge. Men tyvärr har snön smält bort här uppe också.

Då ses vi ju inte på cirkeln mer, vi får höras på tel när jag kommer hem.

Vicki sa...

Inne och kikar i din blogg. Var ett tag sedan jag var här.

Har du 2 bloggar?

Vicki

Carina sa...

Jag förstår inte att du orkar städa och jobba. Jag är inne på min tredje vecka nu med bihålorna och korta stunder orkar jag hålla igång. Även jag har varit till läkaren igår igen. Men dom har inte mer medicin att ge mig, jag skulle bara vänta på att det ger med sig. Eftersom det är alla fyra hålorna så går dom inte in och spolar sa han...
Jag förstår hur du mår och hoppas att vi kryar på oss snart!